Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódzkie: Przybywa pasażerów, ale nie marszałkowskich linii FRPA

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
27-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
23-12-2024
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódzkie: Przybywa pasażerów, ale nie marszałkowskich linii FRPA
fot. WrS.tm.pl, Public Domain, commons.wikimedia.org
Wraz z biegiem czasu przybywa podróżnych korzystających z autobusowych linii wojewódzkich uruchamianych przez samorząd regionu. Lista połączeń realizowanych dzięki dotacji z FRPA w przyszłym roku nie ulegnie zmianie. Korekty będą dotyczyć wyłącznie rozkładów jazdy.

Poza dziewięcioma liniami autobusowymi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej samorząd województwa łódzkiego finansuje także 42 połączenia realizowane przez innych operatorów. Są wśród nich głównie przewoźnicy wywodzący się z dawnej Krajowej Państwowej Komunikacji Samochodowej, m.in. PKS Wieluń, Bełchatów czy Tomaszów Mazowiecki. Urząd przekonuje o rosnącej popularności oferty, która funkcjonuje dzięki dotacji z rządowego Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych.

Zauważalny wzrost liczby podróżnych

– Liczba przejazdów wojewódzkimi przewozami autobusowymi utworzonymi z dofinansowania FRPA wyniosła w pierwszym półroczu 2024 r. 984 tys. – informuje Wydział Prawno-Organizacyjny Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Oznacza to wzrost liczby podróżnych o kilkadziesiąt tysięcy, bo w analogicznym okresie roku 2023 operatorzy przewieźli łącznie ok. 918 tys. osób. Należy się spodziewać, że sumaryczny wynik za cały rok 2024 będzie oscylował na poziomie nieco poniżej 2 mln pasażerów.

W roku 2025 wzrosty nie będą zapewne spektakularne, bo samorząd nie zakłada istotnych zmian w siatce połączeń. – Planowane jest utrzymanie obecnie istniejącej oferty – zapowiadają służby marszałek Joanny Skrzydlewskiej. Po raz pierwszy od uruchomienia systemu w roku 2019 dojdzie więc do sytuacji, w której początek roku nie przyniesie uruchomienia nowych połączeń FRPA.

Linii nie przejmie ŁKA

Tym niemniej należy zauważyć, że województwo łódzkie finansuje od połowy grudnia tego roku dwie dodatkowe linie realizowane przez ŁKA. Jedna z nich dowozi mieszkańców powiatu pajęczańskiego do pociągów na trasie Chorzew-Siemkowice – Częstochowa, druga zaś pozwala na dojazd do kilku miejscowości w pobliżu przystanku kolejowego Gałkówek. W związku z planowanymi dalszymi zakupami taboru autobusowego dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej spodziewane jest otwieranie kolejnych linii pozostających w systemie wojewódzkiej spółki.

– Na chwilę obecną nie ma planów przejęcia linii [FRPA] przez ŁKA – zaznacza jednak UMWŁ. Zmiany w ofercie, jakie wejdą w życie wraz z początkiem nowego roku, powinny ograniczyć się do korekt rozkładów jazdy. Jak zapewnia samorząd, będą one wynikiem uwag zgłaszanych przez pasażerów i operatorów.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5